אם אתה חושב למכור את הבית שלך, אתה בטח כבר יודע שהמלאי מעולם לא היה נמוך יותר.
בפעם הראשונה, מזה הרבה שנים, אתה – המוכר – חוזר למושב הנהג.
זה לא אומר שאתה צריך להעלות את המחיר ולהיות תאב בצע, ההפך הוא הנכון. אבל, זה כן אומר שיש לך יתרון על פני מוכרים אחרים שבתיהם ישבו במשך חודשים וחודשים לפני שמצאו קונה.
עכשיו, בתהליך נכון אתה יכול להוביל את שוק הנדל"ן ולמכור את הבית שלך במהירות – כל עוד אתה לא מתמחר אותו גבוה משמעותית.
תזכור: מכירה משמע ביצוע עסקה.
אם אתה רוצה למכור את הבית שלך במהירות תוך ביטחון בעסקה, זה מה שאני מציע לך:
1) תחקור את המתחרים שלך:
ודא שאתה והסוכן שלך לוקחים את הזמן כדי להסתכל על נכסים דומים באזור.
תבדוק אילו נכסים כבר נסגרו חוזית, כך תבין איך השוק כרגע.
תבדוק אילו נכסים כרגע נמצאים בטיוטות חוזה בין עו"ד, כך תבין איך השוק כרגע.
חשוב לא פחות שתסתכלו על נכסים שצפויים לצאת לשוק על מנת לקבל תחושה באיזה מגמה שוק הנדל"ן שלך נמצא – בייחוד אם מדובר בנכס יוקרה.
קונים פוטנציאליים וסוכני הנדל"ן שלהם הולכים להיות מוכנים עם כל המידע זה – אאמן לי שהם יידעו אם הבית שלכם יקר מדי.
2) תעשו סיקור ויזואלי
בסופו של יום, לרוכשי נדל"ן אכפת ממחיר וממ"ר אבל הם מקבלים החלטות על סמך מה שהם רואים.
תוך כדי הליכה או נסיעה בשכונה, ערכו סיקור חזותי של המאפיינים החיצוניים של הבית שלכם וכיצד הוא משתווה לאלו שסביבו. האם כל שאר השבילים בשכונה/יישוב סלולים בצורה מושלמת?
האם גגות השכנים חדשים לגמרי?
נסו לראות את הדברים דרך עיניו של הקונה.
במידת הצורך, בצע כמה התאמות בבית שלך לפני שאתה מעלה אותו לשיווק עם הסוכן שלך כך שתוכל לתפור את החליפה בדיוק לחתן ולא, מחבת עם מכסה של סיר.
3) תקדישו תשומת לב למחיר
כאסטרטגיה, אנחנו לא תמיד רוצים לתמחר את הבית שלנו במחיר המכירה שלנו.
לעתים קרובות – אנחנו רוצים לתמחר את הבית רק בעבור תשומת הלב.
בכדי למכור בית במהירות, אתה רוצה וצריך לראות תנועה.
אתה רוצה שאנשים יקבעו פגישות כדי לראות את הבית, כאלו שזמינים לעסקה.
אתה רוצה שבבית הפתוח שהסוכן שלך מבצע יעמוד תור מחוץ לדלת.
במילים אחרות,
אתה לא רוצה לתמחר את הבית שלך במספר חם ורותח אך אתה לחלוטין רוצה לסגור את העסקה במספר חם ורותח.
לדוגמה, אתה רוצה לסגור סביב ה5,000,000 עד 5,250,000?
תמחרו אותו ב4,999,999.
קונים מחפשים נכסים לפי טווחי מחיר ועבור הבית שלך, אתה רוצה קונה שיחפש בפחות מ5,000,000 – אותו דבר לגבי הקונה שמוכן לעבור את התקציב הנ"ל.
תתמחר את הבית שלך כדי למשוך את תשומת הלב של שני הקונים.
ככל שיותר אנשים יגיעו לראות את הבית/יגיעו לפרסום, כך אתה יוצר יותר טירוף, וככל שיש לך יותר הצעות מחיר – יש לך יותר מינוף שבו אתה יכול להעלות את המחיר באמצעות מלחמת טפסי הצעת רכישה!
*המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה לשני המינים.
אור ביסמוט (תמונה)
ביסמוט כותב על שוק נדל"ן, יזמות, שיווק ומכירות באמצעות NLP.